Animacje reklamowe służą do promocji firm czy organizacji i są tworzone przez grafików komputerowych. Zwykle są one wyświetlane w telewizji lub w internecie.
Czym są animacje reklamowe?
Są to krótkie filmy animowane, które mają na celu zareklamować dany produkt lub przedsiębiorstwo. Tę grafikę komputerową tworzy się poprzez powtarzanie po sobie wielu scen niewiele się od siebie różniących, może mieć ona formę filmu 2D lub 3D. Jest ona jedną z form video marketingu.
Gdzie warto zastosować animacje reklamowe?
Za pomocą animacji reklamowej często promują się marki, które tworzą produkty przeznaczone dla dzieci. Kolorowe postacie oraz bajkowy świat przyciąga zainteresowanie najmłodszych. Takie zabiegi stosuje się do promocji nie tylko przekąsek oraz napojów dla dzieci, ale również zabawek. Bardzo często z animacji reklamowych korzystają producenci słodyczy, a także pojawia się w branży telekomunikacyjnej.
Animacje reklamowe są wykorzystywane z reguły przez firmy, które posiadają często zbyt mały budżet, aby stworzyć tradycyjną reklamę – albo do tworzenia animacji nierealistycznej lub bardzo dynamicznej. Grafika komputerowa pozwala wykonać każdy pomysł na reklamę, bez zmartwień nad charakteryzacją aktorów lub stworzeniem odpowiedniego tła.
Jakie korzyści płyną z wykorzystania animacji reklamowych?
Animacja reklamowa daje dużo więcej możliwości, niż tradycyjny spot. W grafice komputerowej postacie oraz tło można modyfikować dowolnie i bez żadnych ograniczeń. Wszystko jest tutaj możliwe, twórców ogranicza jedynie wyobraźnia.
W odróżnieniu od normalnej reklamy, animacja reklamowa jest dużo prostsza do zrealizowania pod względem logistycznym. Do jej stworzenia nie potrzeba przykładowo wynajmować studia. Nie wymaga ona również zatrudniania aktorów, makijażystów, operatorów kamery, ani kierowników planu. Do wykonania animacji reklamowej potrzebny jest komputer oraz odpowiedni program do tworzenia grafiki oraz montażu, a także sprawny grafik, który będzie w stanie przełożyć wizję klienta na realizację komputerową.