Handel i UsługiRóżne i Inne

Prowadzenie firmy w Holandii – od czego zacząć?

Prowadzenie firmy w Holandii – od czego zacząć?

Osoby, które planują rozpoczęcie biznesu w Holandii i założenie firmy, powinny w pierwszej kolejności przygotować odpowiednie dokumenty. Co dokładnie jest niezbędne? O tym poniżej.

Niezbędne dokumenty do założenia firmy

Punktem wyjścia jest posiadanie paszportu lub dowodu osobistego (koniecznie aktualnego!). Niezbędny będzie również numer BSN, czyli niderlandzki numer identyfikacji podatkowej, określany także jako Sofinummer (tu zwracamy uwagę na spójność adresu zameldowania wprowadzonego do tego elektronicznego systemu ewidencji z adresem ukazanym na aktualnym zaświadczeniu o zameldowaniu w UE). Osoba prowadząca firmę musi się ponadto wyposażyć w kartę debetową lub kredytową. Koszt opłaty skarbowej za wydanie takiej karty wynosi 50 €. Warto pamiętać, że można ją opłacić jedynie używając terminala płatniczego.

Jeżeli nie posiadasz stałego zameldowania w Niderlandach, wówczas będziesz musiał pozyskać zaświadczenie, które potwierdzi adres zameldowania na terenie Unii Europejskiej. Takie zaświadczenie powinno być przetłumaczone na język angielski lub niderlandzki i w momencie jego okazania być nie starsze niż jeden miesiąc. Prowadzenie firmy w Holandii musi być poprzedzone jej rejestracją w Holenderskiej Izbie Handlowej. Ważne jest również precyzyjne określenie rodzaju usług, których wykonywaniem będzie zajmować się przedsiębiorstwo.

O czym należy dodatkowo pamiętać?

Nazwa firmy powinna być chwytliwa, ponieważ dzięki temu ludzie łatwiej ją zapamiętają. Szczególnie ważna jest także forma prawna biznesu. Warto wcześniej dowiedzieć się, czy bardziej korzystną opcją w Twoim przypadku będzie spółka, czy jednak działalność jednoosobowa.

Ponadto, bardzo ważne są w Holandii terminy, których trzeba bezwzględnie przestrzegać. Rejestrację w Holenderskiej Izbie Handlowej należy zgłosić nie później niż 7 dni po rozpoczęciu działalności lub tydzień przed startem działalności. Oczywiście można wybrać się do urzędu wcześniej, ale finalnie firma i tak zostanie zarejestrowana siedem dni przed rozpoczęciem swojej działalności. W takiej sytuacji nie trzeba tego zgłaszać po raz drugi.

A może wirtualne biuro?

Wirtualne biuro w Holandii jest doskonałą propozycją dla przedsiębiorców, którzy dopiero wchodzą na rynek niderlandzki. Taka forma działalności pozwoli znacznie ograniczyć koszty. Mało tego, dzięki skorzystaniu z usługi takiego biura można uzyskać nowy adres firmy. Dużą zaletą jest również możliwość skanowania poczty, która przychodzi do przedsiębiorcy. To z pewnością rozwiązanie warte rozważenia.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *